Hundutställning

All min tid har gått till min hund Vito (Japansk spets )  Vi provade honom på en utställning förra helgen.
Det var många träningstimmar som gick åt (ler) Han skulle ju gå fint i ring och stå på alla fyra . När man stannar så brukar han sätta sig men det får han inte på en utställning. Och så skall det badas och borstas pälsen skall vara fin..Vi hade turen att få hjälp att ställa ut av en gullig tjej som heter Ellinor, själv hade hon oxså en jappe som gick före Vito,men hennes gick inte vidare så (tråkigt ) men tur för oss. Jag har själv problem med att gå runt pga diverse krämpor.


Här är vi på träning, det var flera med 



Här går vi runt för att visa oss




Och här är jag hemma visar stolt upp mina blommor

Jag blev nämligen 2:a i Öppenklass och så fick jag CK  ,det var 40 jappar där och det var första gången för mig
så nog är man väl lite stolt


Kommentarer
Cornelia

Det var minsann inte dåligt att få CK på första utställningen! Grattis! Hur gick det sen? I bästa hanhundsklassen? Eller var det DÄR han kom 2:a?



Hur som helst, ett jättefint resultat! Grattis igen!!!!

2009-07-12 | 21:23:52
URL: http://www.raggsocka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0