Släktforskning

Ni som har läst i mitt tidigare inlägg så kanske ni förstår att den mesta av min tid just nu går till släktforskningen. Jag har ju sökt min farmorsfars syster i Amerika .Först åkte August och äldste sonen Carl J. över 1890 några månader senare åkte Magdalena över med de andra barnen Augusta Charlotta, Anna Kajsa och Olof August (han kallas för Oliwer sedan oxså ett namnbyte) familjen hittas  i Bennington Vermont
 Många som emigrerade till Amerika ändrade efternamn tex varför vet jag inte Den här familjen tog efternamnet Nyren och det visste jag inte från början.  De är en hel del pusselarbete men spännande när man hittar något nytt. Nu har jag fått kontakt med en trolig avlägsen släkting och man blir ju lite nipprig (ler)  Fortsättning följer senare...

Nu skall vi fira Påsk med massor av god mat ,sol och kanske man får en och annan fisk oxså (ler)




Det här är ett kort som jag har gjort för ett tag sedan

Jag önskar er alla en riktigt Glad Påsk

Kommentarer
Jane

Visst sjutton är det kul med släktforskning, blir dock lite som ett gift. Samma med hundar =). Barnbarn vet jag dock inget om "än"....men hoppas om några år.

2009-04-27 | 22:25:55
URL: http://strahles.bloggagratis.se
Ulla

Kul med släktforskningen. Hur går det med den föresten? Min händer det inte så mycket med just nu. Ska snart på semester så jag har fullt upp ändå. Men till hösten så kommer jag att börja lite smått igen.

Kram Ulla

2009-06-13 | 18:38:10
URL: http://ladyinblue.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0