Kurs

Jag var på kurs med Peggy på Brunkullan den här gången fick vi lära oss lite om olika tekniker. Hur skoj som helst.(ler)
Jag är väldigt stolt över mig själv . undrar ni inte varför. Joooo det är så att hela kursen med Peggy hålls på engelska, och jag tycker det går bra fast jag inte själv pratar engelska .Det blir liksom svengliska (haha) . Jag kan tala om att jag var supertrött när jag kom hem det gäller ju att hänga med i 3 timmar, och det räckte inte med det jag drömde hela natten om stämpeldynor och stämplar på engelska. Så på morgonen hade jag rätt så ont i mitt huvud det var ju många saker man skulle smälta,men nu har jag landat.....

Här kommer några kort



Här har vi stämplat med  The essential Glue pad  och efter det så hade vi en pensel och duttade i med Dekorating chalks.
Det var en rolig stämpling att göra, nöjd för att vara första gången.....




Här har vi stämplat med en fotostämpel med Distress Ink vintage photo på glossy cardsock och sedan monterad med texten "She closed her eyes and pretetended he was Brad Pitt "
Det är lättsamt att använda en roller (fast jag tog väl kanske lite för mycket, men man lär så länge man lever )
oxså rätt nöjd



Den här tycker jag var roligast att göra här har vi stämplat på ett genomskinligt ark med

The essential Glue pad trolleri syns kanske inte så bra.



Här har jag använt  Tim Holtz - Fairy Garden   stämplat på glossy cardstock, efter att trycket blivit torrt tog vi en vit krita och rita lite runt det syns några vita streck lite här och där (ler) efteråt så duttatde vi 3 olika färger med  DistressInk och svamp .

Den tyckte jag blev bäst fast jag kanske var lite för försiktig med färgerna......

Om någon som var med på kursen är inne hos mig så kan ni väl rätta mig om jag har skrivit fel någonstans är inte så lätt att få med allt (ler)
glömde en sak till vi maskade oxså.

Det var lite från mig  nu får ni ha en skön kväll
 




 


Kommentarer
Cornelia

WOW! Vad ni hann med mycket på bara tre timmar!!!

2009-06-07 | 22:59:29
URL: http://www.raggsocka.se
gittan

härligt, gillade den sista :)

2009-06-08 | 06:22:04
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Gunsan

Tack för senast, och för kommentar:) Visst är det kul med kurserna, Peggy är så duktig. Just nu från början av min semester är det ganska skönt att det inte är så fint. Just pga att man inte behöver ha dåligt samvete över att man är inne, har precis passat på att baka med mina barn.

Ha det nu så bra, så kanske vi träffs på nästa kurs:-)

2009-06-08 | 15:29:43
URL: http://gunsan71.blogg.se/
sussilull

Hahahaha...pensionärsvarning på bilbingo...det var precis vad det var. Mamma fyllde ju 65 år så hon fick sina brickor i födelsedagspresent tillsammans med showen på hamburger börs...Hahaha.



Vilka fina kort du gjorde på kursen. Jag tycker torrchalks är jättekul att jobba med, Tyvärr är jag en "periodare" när det gäller olika tekniker så nu har jag inte gjort så mycket med chalks på ett tag..men snart igen så... ;-)

2009-06-08 | 18:33:51
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Katarina "amospersson"

Hej!



Tack för senast. Det är verkligen roligt att få lära sig nya saker och att göra nya bekantskaper.



När jag läser det du skrivit verkar det som det var du som höll i kursen...Du har verkligen stenkoll på vad vi gjorde och vad vi använde. Vad duktig du är på att dokumentera.



Det ska bli roligt att se dina fina alster som du kommer att göra med din nya roliga, rosa leksak.



Må så gott,



Katarina "amospersson"

2009-06-08 | 22:48:19
URL: http://amospersson.blogspot.com
elsamaja

Hej och tack för både besöket och dina ord, det värmde.

Det där med klätterväxt kom gasnka direkt, när jag höll på, han heter ju Blom i efternamn, och har kallats Flower av sina kompisar, och klättrig var han, så då låg det nära till hands.

Hur läckra kort har inte damen gjort då "hakan slog i bordet", jag är impad, verkligen, och det är då inga tekniker jag känner till, så nu är jag nyfiken som fanken, ska nog försöka testa lite, efter det du har skrivit, hör (läser) du ett illvrål från mej, då gick det åt fanders =)



Ha det gott, och klappa jämtjorden från mej

(Jag längtar upp så in i bengen)

2009-06-09 | 13:22:04
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Lisbet

hej å hå...



Nu är jag nyfiken på vad du har pysslat med sedan sist. Ser att du till och med varit på kurs. Det är så himla kul att kursa och läras ig nått via den vägen. Härliga små kort...I LIKE IT...

2009-06-11 | 10:59:50
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
miapuh

TJENARE FARMOR :)

wow superfina kort :D

hur mår du?

kram

2009-06-15 | 00:00:53
URL: http://www.miapuh.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0