Kurs igen

Torsdag före midsommar var jag på kurs igen och den handlade om embossing, och Peggy är så bra på att lära ut.
Tack Peggy det går bra även fast jag inte pratar engelska (ler)

Nu har jag inte haft tid förut med att lägga ut lite bilder på vad vi fick göra och har nog tappat bort i minnet vad vi använde
för olika tekniker. (kanske det beror på all värme vi har haft ,ler)
Här kommer det några bilder på vad vi fick lära oss



Här stämplade vi med Distress Ink och så på med ett  embossingpulver som jag har glömt vad det heter ???, körde värmepistol och sedan en trasa och gnuggade ut så att det blev slät och fint.

               Här är det en närbild som går att klicka på



Lägger in flera bilder







      En klickbar närbild









Här har jag provat  UTEE (Ultra Thick Embossing Enamel ) och det blev riktigt läckert . Det blev nästan som en liten kakelplatta. Jag kan lova att det inte var sista gången jag provade på det.
Måste nog göra en beställning snart.....
Nu har jag två  bilder kvar och detta emmosingspulver skulle jag vilja ha men har inte hittat det ännu Mitt minne har svikit mig igen Jag har tappat namnet på det skall fråga Peggy
Men det är så härligt när man stämplat och lagt på pulvret som har det en neutral färg och sen värmepistol på . Så blir det trolleri Man vet inte hur det skall bli när det klart. Vill ha...........




                                                                 


Klicka och njut

Det här var vad jag gjorde på torsdagkväll före midsommar en del bilder blev väl inte så bra ....

Jag återkommer för att visa vad jag gjorde i Midsommarhelgen inget pysslande med stämplar....

Kommentarer
Carin

Håh, så mycket fint! Verkar ha varit en rolig kurs!

"Regnbågsembossingen" var verkligen läcker! Och "kakelplattan"! :D Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

2009-07-05 | 11:57:38
URL: http://sprallokort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0